Вижте какви невероятни способности има първият робот на DJI.

Първият робот на DJI, който е изграден по подобие на танк, разполага с изключителна мобилност и 21 LED светлини. Този невероятен образователен робот позволява на малки и големи да се потопят в магията на науката, технологията и забавлението. DJI RoboMaster S1 е боен робот с възможност за изграждане от нулата и програмиране със Scratch и Python.

Той може да бъде управляван чрез смартфон, компютър или контролер, като е необходимо да бъде осигурена Wi-fi връзка. Освен споменатите функции, роботът разполага и с 36 сензора, камера с 1080p резолюция с функция за разпознаване на обекти и бластер за изстрелване на гел топчета и инфрачервени лъчи. В следващите редове ще разгледаме по-подробно възможностите на DJI RoboMaster S1.

Изградете робота си

RoboMaster S1 Ви дава чудесна възможност да изградите сами своя уникален робот. За изграждането са необходими средно между 2 и 4 часа, в зависимост от опита Ви. Инструкциите са достатъчно добре структурирани и ясни, за да Ви насочат през целия процес, дори ако нямате опит.

Комплектът включва 23 части, отвертка за сглобяване и 101 винта. Всяка една част е обозначена в инструкциите, за да Ви помогне да превърнете това изживяване в забавна игра на механик. Указанията не препоръчват роботът за деца под 14 години без надзор от възрастни, така че за по-малките ентусиасти ще е необходима помощ при изграждането.

За разлика от по-евтините варианти на сходни роботи, RoboMaster S1 е масивна машина с изключителна здравина и устойчивост. Той разполага с четири пластмасови колела Mecanum, които позволяват контрол във всички посоки и стабилност. Предните оси са с окачване, което позволява още по-голяма гъвкавост по време на движение.

За да създадат истинско усещане за вълнуващо сражение, панелите на пластмасовата броня са покрити със сензори, които отчитат кога роботът е улучен от друг RoboMaster S1. Бластерът, колелата и кабелите са акцентирани с оранжев цвят, което допълва красивия дизайн на робота. А възможността на машината да изстрелва гел топчета и инфрачервени лъчи прави играта още по-реална и завладяваща.

S1 не е водоустойчив и не се препоръчва за използване в замърсена или кална среда. Може да се движи добре на твърди външни повърхности, като например бетон.

Колела Mecanum

Колелата на S1 имат не само забележителен дизайн. Те му осигуряват възможност за плавно придвижване и въртене в кръг, като му позволяват да развие прецизност и изненадваща скорост.

Колелата Mecanum развиват до 1000 оборота в минута, като предлагат добър контрол и движение във всички посоки. По този начин се избягват всички онези неприятни моменти, при които машината може да се обърне при завой или да се спъне при преминаване от една повърхност на друга.

При движение машината не е безшумна, но определено звукът, който издава, е по-приятен от механичните звуци на повечето автомобили с дистанционно управление.

Контрол на RoboMaster S1

Управлението на робота може да се осъществява чрез смартфорн, компютър или контролер. Можете директно да виждате това, което вижда и робота Ви на екрана на смартфона Ви, като изображението се показва с резолюция 720p при 30 кадъра в секунда.

Ако свържете робота с компютър с Windows, можете да управлявате машината с клавиатура, кабелна или безжична мишка или тъчпад.

Освен това можете да използвате геймпад, като за целта е необходимо да свържете устройството със смартфон или мишка. Батерията на геймпада е 2600mAH и осигурява 2 часа живот на устройството, като й е необходимо почти същото време за зареждане. Вградената LED светлина индикира колко оставащ живот има батерията. Можете да разгледате по-подробно геймпада и неговите характеристики тук.

Битки с роботи

При битките с RoboMaster S1 може да изберете да атакувате противника си с гел топчета или с инфрачервени лъчи. За това роботът използва бластер с LED светлини, с които очертава траекторията на снарядите си. Звуковите ефекти и реалистичният откат допринасят до невероятното усещане за истинска битка с роботи.

Можете да се насладите на завладяваща битка с роботи. Усещането е неповторимо и вълнуващо. Можете да проследявате нанесените удари, да сблъскате роботите един в друг или да атакувате противника. Една от най-страхотните функции, с които роботите разполагат е разпознаването на обекти.

Безопасен ли е RoboMaster S1?

Въпреки че RoboMaster S1 се препоръчва да се ползва от деца под 14 години само при надзор от възрастни, той е безопасен в доста от своите приложения. Гел топчетата, които се използват за обстрелване, са нетоксични. Въпреки това, инструкциите за безопасност посочват да ги държите настрана от малки деца и кучета. За допълнително предпазване в предлаганият пакет са включени и защитни очила. При попадане на топчетата върху човек, усещането не е болезнено.

Преди да се зареди бластера, топчетата се накисват във вода и се уголемяват. Бъдете сигурни, че ги накисвате в достатъчно голям съд, за да не излязат от него при уголемяването. След изстрелване, топчетата се разпадат и оставят бели следи на пода. След всяка битка е добре да почистите с прахосмукачка.

Игри за RoboMaster S1

Дори да нямате приятел, който също има S1, това не означава, че не можете да се забавлявате. Достатъчно е само да инсталирате приложението и можете да се насладите на няколко различни игри, подходящи за самостоятелна игра.

Кодиране на RoboMaster S1

Възможностите, които дава RoboMaster S1 са много по-големи от тези, които много STEM роботи предлагат. Благодарение на програмирането със Scratch или Python можете да зададете на робота да реагира на определени жестове, да се задейства при пляскане с ръце, да отчита друг RoboMaster S1. Дори може да зададете определена траектория, по която да се движи.

Кодирането може да се случи чрез приложението, чрез което можете и да архивирате различните програми.

Чрез езиците за програмиране можете да станете експерт в областта. Scratch е основен класически език за визуално програмиране, който се преподава предимно в началното и средно образование. Python e език за програмиране, който най-вече се използва в областта на изкуствения интелект (Al).

Road to Mastery дава достъп до курсове, които подпомагат разбирането и овладяването на езиците за програмиране. Благодарение на ясните инструкции, децата могат сами да се справят с всеки урок. Те имат много подробни и полезни указания с анимации и обяснения на съответния хардуер и какво предимство ще предостави програмата на бойното поле.

RoboAcademy е друг раздел за кодиране на приложението RoboMaster, който има преки пътища към ръководството за онлайн програмиране на DJI и предлага учебна програма с видео уроци и задълбочено ръководство за усвояване на материала.

Функции за разпознаване на обект, цвят и лице

RoboMaster S1 може да заснеме любимите Ви моменти в снимки с до 2560x1440 разделителна способност или 1080p видео при 30 fps с MicroSD карта. Той използва 5MP камера с CMOS 1/4 сензор, така че все пак не очаквайте качество на ниво модерен смартфон.

Камерата се използва и за програми, които кодирате с помощта на изкуствен интелект (AI), като гореспоменатото разпознаване на пляскане, жест и цвят. Дори и без кодиране, RoboMaster S1 използва разпознаване на обекти за игри, които използват хартиени маркери.

Фунцията Follow Me позволява разпознаване на лицето и с нея RoboMaster S1 може да разпознае човек и да го следва.

Приложението RoboMaster

Интелигентният контролер е със сигурност най-забавният начин за управление на робота, но, за разлика от него, управлението чрез компютър може да бъде много по-продуктивно, тъй като дава много възможности. Приложението RoboMaster може да пренесе магията на роботиката на екрана на вашия компютър или лаптоп. То съдържа множество операционни методи за S1 и образователни ресурси и режими за игри. Изтеглете безплатното приложение тук.

Съвместим с устройства с Android и iOS и компютри с Windows, приложението RoboMaster не само Ви позволява да контролирате и играете игри с RoboMaster S1, но също така предлага хардуерна поддръжка.

Приложението предлага опции за персонализиране като избор на цвят за LED светлините и лентата на HP, настройка на скоростта, добавяне на отчитане на ъгъл на гимбъла и избор на начина, по който да контролирате робота.

Чрез приложението можете да калибрирате робота си и да стартирате тестове, които отнемат само няколко минути, за да сте сигурни, че всичко е в изправност.

Заключение

RoboMaster S1 на DJI е единствен по рода си робот, с който детето със сигурност ще се забавлява и ще навлиза по един страхотен начин в науката и програмирането. Можете сами да изградите собствения си робот, да го карате и участвате в битки с роботи, да играете различни игри дори за един играч и да получавате несравними опции за персонализиране с PWM портове за програмируем хардуер. Роботът е подходяща образователна играчка от ново поколение както за деца, така и за възрастни. Вижте повече за RoboMaster S1 на страницата ни тук.